Cook in Helsinki

4-5. nap.

2015. április 12. - Hick Ninja

Szombat reggel első utunk, a kikötőben lévő Market Squarre vezetett, ahol minden szombaton reggel egy kis piac üzemel, alig több mint 25 kis sátorral. Mindegyik mást árul. Vannak étel-árusok, amiket a harmadik nap már bemutattam. Azok a sátrak szinte ugyan azt árulják. Voltak kinn reggelizős sátrak, ahol péksüteményeket és kávét is lehetett kapni. Ezen kívül mindenféle kézműves tárgyakat árusító sátrak,zöldséges/gyümölcsös standok és egyéb souvenires sátrak voltak.

Az árakat elnézve, erősen kétlem, hogy a piacon vásárolni a legkifizetődőbb Helsinkiben, de kétség kívül kellemes volt, hogy amikor a piacra besétáltunk az első illat ami megcsapta az orromat a tömény eper illat.

Miután befejeztük a piacozást, jegyet vettünk, egy sight seeing hajóra, ami 1,5 óra alatt egy gyors idegenvezetést tett a Helsinki körüli szigetekre, aminek túlnyomó része a Soumenlinna erődszigetcsoport, ami 9 szigetből áll, és azzal a céllal hozták létre, hogy megvédje a Helsinkibe érkező hajókat.

A hajón először a felső szinten utaztunk, ahol egy 6,8 Euros sör mellett, nézhettem végig, ahogy elhaladunk a szigetcsoport mellett, miközben a tengeri szél fújja szárazra a szám. Majd lementünk a hajó legalsó, étteremszintjére, ahol először egy büféasztalos megoldásban kaptunk egy sütőtök-krémlevest, és salátát, de ugye magyar embernek csak a főétel az étel, amire két sertésszűzérmét kaptunk, rózsaborsos páccal, jus-vel, és vöröshagymával, valamint "steakburgonyát".

A hajóút végeztél, rövid hezitálás után a Tempeliaukkioba más néven Rock Church-be vettük az irányt, ami ahogy a nevéből is következtethető, egy kőbe vájt templom.

Az ötödik napunk, azaz a vasárnap, először azzal az ambícióval indult, hogy miután kipihentük magunkat nekivágunk a városnak, viszont miután megtudtuk, hogy vasárnap minden délben nyit, és lévén, hogy délutánra az időjárás nem volt kegyes hozzánk, a napunkat a közös filmezés és a lelki felkészülés a holnapi munkára jellemezte.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.